سوالات متداول

  • 1. چطور می‌توانم فروشگاه خود را در باب بسازم؟

    در صفحه ی bab.ir با کلیک بر روی دکمه ی "ثبت نام فروشگاه" و وارد کردن اطلاعات خواسته شده، ثبت نام خود را در باب انجام دهید.سپس به پنل مدیریتی هدایت می شوید. با کلیک بر روی دکمه ی "ایجاد فروشگاه" و وارد کردن نام و آدرس فروشگاه و تایید آن، فروشگاه شما ایجاد می شود.

  • 2. چطور می توانم وارد پنل مدیریت خود شوم؟

    در صفحه bab.ir با کلیک بر روی دکمه ی "ورود به فروشگاه" و وارد کردن ایمیل و رمز عبوری که هنگام ثبت نام ثبت کرده اید، وارد پنل مدیریتی خود شوید.

  • 3. چطور می توانم با حساب گوگل وارد شوم؟

    در صورتی که شما فروشگاه را با حساب گوگل خود (Gmail) ایجاد کرده باشید، می توانید در صفحه bab.ir با کلیک بر روی دکمه ی "ورود به فروشگاه" و سپس کلیک بر روی دکمه "ورود با حساب گوگل"، حساب گوگل خود را انتخاب کرده و وارد پنل مدیریتی خود شوید.

  • 4. کلمه عبور را فراموش کرده‌ام و نمی‌توانم وارد پنل مدیریت شوم.

    در قسمت ورود به فروشگاه بر روی "فراموش کردید؟" کلیک کرده، پست الکترونیکی خود را وارد کرده و بر روی "ارسال" کلیک کنید. سپس ایمیلی برای شما ارسال می شود که حاوی یک لینک برای ورود به پنل مدیریتی و تغییر رمز می باشد. رمز عبور جدید را وارد کرده و سپس وارد پنل شوید. لطفا در حفظ و نگهداری رمز فروشگاه خود کوشا باشید.

  • 5.لینک فراموشی رمز عبور به ایمیلم ارسال نشده.

    در صورتی که لینک برای شما ارسال نشده باشد، قسمت اسپم ایمیل خود را بررسی کنید، اگر ایمیلی دریافت نکردید مجددا پست الکترونیک خود را وارد کرده، "ارسال" را انتخاب کنید و منتظر بمانید. در صورت تکرار و عدم دریافت ایمیل این موضوع را با پشتیبانی باب در میان بگذارید.

  • 6. چرا حساب کاربری من مسدود شده است؟
    • 1. صحیح نبودن مشخصات و اطلاعات کالاها
    • 2. فروش کالاهای غیر قانونی و ممنوعه
    • 3. شکایت خریداران محصولات
    • 4. استفاده از تصاویر نامناسب برای محصولات و مغایر با شئونات اسلامی و عرف جامعه
    • 5. افزودن هزینه های اضافی برای محصولات بغیر از مبلغ تمام شده هر کالا
  • 7. آیا پلن های قابل خرید ماهیانه هستند؟

    در پنل مدیریت قسمت مدیریت حساب، در قسمت اشتراک ها، مدت اشتراک و جزئیات هر پلن قابل مشاهده است.

  • 8. چطور می توانم رمز عبور فروشگاه خود را تغییر دهم؟

    در پنل مدیریتی خود در بالای صفحه سمت چپ بر روی نام خود کلیک کنید و در منوی باز شده، گزینه ی بازنشانی رمز عبور را انتخاب کرده و رمز مورد نظر خود را وارد کنید. نکته: سعی کنید رمز عبور خود را بصورت ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ انگلیسی، اعداد و نماد ها وارد کنید تا از امنیت بالاتری برخوردار باشد.

  • 9. آیا با یک ایمیل (حساب کاربری) می‌توان چند فروشگاه ایجاد کرد؟

    بله. این امکان وجود دارد. در پنل مدیریتی قسمت فروشگاه ها، شما با کلیک بر روی دکمه ایجاد فروشگاه می توانید فروشگاه جدیدی ایجاد کنید و همزمان با یک ایمیل چند فروشگاه داشته باشید.

  • 10. چطور میتوانم یک دامین به فروشگاه خود اضافه کنم؟

    برای اضافه کردن یک دامنه ی جدید به فروشگاه باب، باید وارد پنل مدیریتی خود شده و در قسمت تنظیمات فروشگاه – قسمت تنظیمات دامنه، در کادر تعیین شده، دامنه ی خود را بدون http و www وارد کنید و سپس بر روی دکمه ی افزودن دامنه کلیک کنید تا در لیست قرار گرفته و آن را بعنوان دامنه ی پیش فرض قرار دهید. در صورتی که تنظیمات DNS آنرا در سمت دامنه ی جدید بصورت صحیح انجام داده باشید، فروشگاه شما با آدرس جدید نمایش داده خواهد شد.
    تنظیمات DNS:
    Server1: ns1.bab.ir
    Server2: ns2.bab.ir

  • 11. چطور میتوانم برای فروشگاه نماد الکترونیک بگیرم؟

    به سایت ای نماد " WWW.enamad.ir" مراجعه کنید و مراحل آن را سپری کرده و سپس پس از دریافت تگ نماد الکترونیک، آنرا در قسمت تنظیمات فروشگاه باب – تگ های ویژه، فیلد مربوط به نماد الکترونیک قرار دهید تا در فروشگاه نمایش داده شوند.

  • 12. چطور میتوانم در منوی بالای فروشگاه، منو اضافه کنم؟

    با رفتن به پنل مدیریتی خود، گزینه ی منوها را انتخاب کرده و با کلیک بر روی دکمه ایجاد منو یک منوی جدید به فروشگاه خود اضافه کنید. یک نام برای آن برگزینید. گروه آنرا که می تواند صفحه یا بلاگ باشد را انتخاب کنید، تیک انتشار آنرا بزنید، می‌توانید این منو را به یک صفحه خارج از فروشگاهتان از طریق گزینه لینک خارجی لینک کنید و یا می‌توانید صفحه‌ای ساخته و از طریق گزینه صفحه منو را به آن لینک کنید (گزینه ساخت صفحه به زودی اضافه می شود). همچنین می توانید صفحه را بصورت زیر مجموعه یا والد برگزینید.

  • 13. چطور میتوانم لیست سفارش های ناقص را ببینم و یا حذف کنم؟

    در پنل مدیریتی فروشگاهتان، گزینه ی سفارش ها، لیست تمامی سفارش هایی که در فروشگاه شما انجام شده است قابل مشاهده می باشد. با کلیک بر روی آیکون "👁" هر سفارش، جزئیات آن قابل مشاهده است. سفارش هایی که کاربر گزینه ی پرداخت در محل را انتخاب می کند، در این لیست وضعیت پرداخت آن بصورت "پرداخت نشده" می باشد. درصورت تایید شما و ارسال کالا برای مشتری ، باید در قسمت وضعیت، وضعیت آنرا انتخاب کنید. (در انتظار پرداخت، پرداخت شده، در حال پردازش، ارسال شده، تحویل داده شده)

  • 14. چطور چند اسلایدر در صفحات مختلف فروشگاهم درست کنم؟

    در پنل مدیریتی خود وارد قسمت اسلایدرها شده و بر روی ایجاد اسلایدر کلیک کنید. شما می توانید در هر اسلایدر چند اسلاید(تصویر) اضافه کنید و در قسمت "مسیرها برای نمایش" مسیر مورد نظر خود را اضافه کنید. همچنین می توانید برای هر اسلاید، پیوند و توضیحاتی قرار دهید. هر اسلایدر می تواند دارای چند اسلاید باشد و در یک یا چند مسیر نمایش داده شود. شما می توانید اسلایدرهای مختلفی در مسیرهای مختلف ایجاد کنید.

  • 15. چطور می توانم محصول به فروشگاهم اضافه کنم؟

    در پنل مدیریتی، گزینه محصولات، بر روی دکمه ی ایجاد محصول کلیک کرده و اطلاعات محصول خود را وارد کنید و ذخیره نمایید.

  • 16. چطور می توانم محصولی که اضافه کرده ام را حذف یا ویرایش کنم؟

    در پنل مدیریتی، گزینه محصولات، برای هر محصول امکان ویرایش و حذف آن وجود دارد. کافیست بر روی آیکون مربوطه به هر محصول کلیک کنید.

  • 17. آیا امکان کپی از جزئیات یک محصول بر روی محصول دیگری هست؟

    بله. شما می توانید در قسمت محصولات با کلیک بر روی آیکون "رونوشت از جزئیات" که روبروی هر محصول قرار دارد، جزئیات آن را بر روی محصول دیگر یا محصول جدید جایگذاری کنید. برای جایگذاری، پس ورود به جزئیات یک محصول یا محصول جدید، در قسمت بالای قسمت چپ بر روی آیکون "جایگذاری محصول" کلیک کنید.

  • 18. چگونه برای محصولات فروشگاه مالیات در نظر بگیرم؟

    با رفتن به تنظیمات فروشگاه در قسمت تحویل، درصد مالیات را وارد کنید. این درصد برای تمامی محصولات فروشگاه در نظر گرفته می شود و هنگام سفارش توسط مشتری محاسبه شده و به مبلغ پرداختی اضافه می شود.

  • 19. چگونه یک پکیج از محصولات فروشگاه ایجاد کنم؟

    در قسمت محصولات، کنار هر محصول یک تیک انتخاب وجود دارد که شما می توانید با انتخاب چند محصول از لیست، و کلیک بر روی دکمه ی " ایجاد پکیج محصولات "، آنها را به یک محصول جدید تبدیل کنید. سپس جزئیات آن را تکمیل کنید و دکمه تایید را زده تا این پکیج در لیست قرار بگیرد.

  • 20. محصولات من دارای ویژگی هایی است که فروشگاه آنها را دارا نیست. چگونه آن را ایجاد و معرفی کنم؟

    شما باید ابتدا در پنل وارد قسمت فرم ساز شده، یک فرم ایجاد کنید، نام فرم را وارد کرده و اطلاعات فیلدهایی که قرار است در فرم وجود داشته باشد را وارد کرده و تایید کنید. (جزئیات بیشتر به همراه مثال در قسمت فرم ساز قرار داده شده است) سپس به قسمت جزئیات محصول مورد نظر رفته، و در فیلد مربوط به فرم ساز، فرمی که ایجاد کرده اید را انتخاب کنید و تایید نمایید. سپس فرم مورد نظر در جزئیات محصول در فروشگاه قابل نمایش است.

  • 21. آیا محدودیتی برای قرار دادن محصول در فروشگاه وجود دارد؟

    باب دارای چند نسخه می باشد که نسخه رایگان آن دارای محدودیت است و شما می توانید تا 100 محصول رایگان در فروشگاه ایجاد کنید. برای قراردادن محصولات بیشتر باید نسخه های دیگر باب را خریداری نمایید که جزئیات آن در پنل قسمت مدیریت حساب قابل مشاهده و قابل خریداری است.

  • 22. چگونه از وضعیت کالای ارسال شده مطلع شوم؟

    شما بعنوان مشتری می توانید در پروفایل خود، با استفاده از دکمه ی "تاریخچه ی خرید" لیست سفارشات و وضعیت آنها را مشاهده کنید. توجه: در صورتی که مدت زمان سفارش شما طولانی شده باشد ومحصول را دریافت نکرده باشید و پاسخی از طرف مالک فروشگاه دریافت نکنید، آنرا با پشتیبانی باب در میان بگذارید تا به آن رسیدگی شود.

  • 23. در صورت انصراف مشتری از سفارش چه اتفاقی می‌افتد؟

    مشتری در هر یک از مراحل خرید که باشد تا زمانی که مبلغ آنرا پرداخت نکرده باشد، می تواند از سفارش خود انصراف دهد و مشکلی بوجود نمی آید. اما در هر صورتی که خرید کرده باشد و از سفارش خود منصرف شود باید با مالک فروشگاه به توافق برسند و باب هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد.

  • 24. می خواهم فروش خود را برای یک بازه ی زمانی متوقف کنم.

    در پنل مدیریت، تنظیمات فروشگاه گزینه ای بنام " توقف فروش " وجود دارد که با فعال بودن تیک آن، محصولاتی که در فروشگاه قرار دارند امکان سفارش گیری و فروش آنها وجود نخواهد داشت و فروشگاه در این حالت متوقف خواهد بود.

  • 25. می خواهم فروشگاهم در دسترس کاربران نباشد.

    در پنل مدیریت، تنظیمات فروشگاه گزینه ای بنام " غیرفعال کردن فروشگاه " وجود دارد که با فعال بودن تیک آن، فروشگاه از دسترس تمامی کاربران خارج می شود.

  • 26. اعتبار سنجی کاربران در فروشگاه چگونه است؟

    در پنل مدیریت، تنظیمات فروشگاه گزینه ای بنام " اعتبار سنجی کاربران " وجود دارد که با فعال بودن تیک آن، مشتری برای خرید از فروشگاه ابتدا باید عضو شود. پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، در انتظار فعال سازی حساب کاربری توسط مالک باشد.

  • 27. چه روش هایی برای تحویل کالا به مشتری وجود دارد؟
    • 1. پیک: در صورتی که پیک در شهر شما وجود دارد و می توانید سفارش را از این طریق برای مشتری ارسال کنید، از این گزینه استفاده کنید.
    • 2. پست: در صورتی که امکان سفارش از طریق پیک وجود نداشته باشد و مسافت شما با مشتری زیاد باشد، می توانید از این گزینه استفاده کنید و آنرا از طریق پست ارسال نمایید.
    • 3. ارسال رایگان: این مورد به شما بستگی دارد و می تواند شامل پست و پیک باشد. این مورد در صورتی است که مبلغ خرید مشتری از سطحی که شما در نظر گرفته اید بالاتر می باشد و شما می خواهید هزینه ی ارسالی برای او در نظر نگیرید. جزئیات بیشتر برای این مورد در پنل وجود دارد.
    • توجه: جزئیات و توضیحات بیشتر در پنل مدیریتی- تنظیمات فروشگاه- قسمت تحویل وجود دارد.
  • 28. کاربرد قیمت ساز چیست؟

    قیمت ساز برای زمانی کاربرد دارد که شما می خواهید قیمت محصولی را بر اساس یک فرمول خاص محاسبه کنید. بعنوان مثال صنف طلا فروشی که عناصری مانند وزن، قیمت هر گرم، عیار، اجرت ساخت و... دارد باید توسط فرمولی خاص محاسبه شوند. جزئیات بیشتر در داخل پنل مدیریتی قرار داده شده است.

  • 29. برای راه اندازی درگاه پرداخت آنلاین چه مراحلی باید سپری شود؟

    درگاه های آنلاینی که باب در حال حاضر پشتیبانی می کند، درگاه بانک سامان و شرکت ایران کیش می باشد که شما می توانید با مراجعه به آنها شرایط اخذ درگاه اینترنتی را فرا گرفته و اقدام نمایید.
    برای اطلاعات بیشتر با پشتیبانی تماس بگیرید.