چگونه یک نام مناسب برای فروشگاه آنلاین انتخاب کنیم؟

2019-02-26 15:53:20.713 +0330 IRST
چگونه یک نام مناسب برای فروشگاه آنلاین انتخاب کنیم؟

اگر به دنبال یک نام اصلی برای فروشگاه آنلاین خود هستید و نتوانستید به هیچ نامی برسید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را مطالعه کنید. در این مطلب ما نه تنها اهمیت پیداکردن یک نام خوب برای تجارت الکترونیکی شما را توضیح خواهیم داد بلکه همه نکاتی را که برای انتخاب بهترین نام لازم ضروری هستند را نیز برایتان شرح می‌دهیم.

چرا انتخاب نام برای تجارت الکترونیک ضروری است؟ 

نام یک فروشگاه بخش مهمی از کسب وکار است، زیرا عامل اصلی شناسایی پروژه نام آن می باشد. نام ما ، معرف ماست و به مجموعه ما شخصیت می دهد. اما دلایل بیشتری برای اهمیت آن وجود دارد. نام فروشگاه شما یکی از معدود برگ‌های برنده و در عین بدون هزینه‌ای است که توسط آن می‌توانید در حافظه مشتریان نفوذ کنید و آنها را مجذوب خود سازید.

نام منتخب شما باید ارزش‌های برند شما را به مشتری انتقال دهد و در نهایت یک ارتباط احساسی با آنها برقرار کند. باید توجه داشته باشید مشتریانی که خریدار محصولات شما هستند در واقع نام تجاری فروشگاه شما را نیز می‌خرند.

انتخاب یک نام به یادماندنی برای فروشگاه آنلاین شما نباید بیش از حد سخت باشد. معمولا اولین چیزهایی که به ذهنتان می‌رسد، اولین مواردی هستند که مشتریان نیز در ذهن خود به آنها فکر می‌کنند.

همزمان با جست وجوی نام فروشگاه، قطعا باید برای فروشگاه خود دامنه نیز تهیه کنید.

دامنه شما آدرس مورد استفاده برای شناسایی وب سایت شماست. به عنوان مثالEastsideCO نام شما و www.eastsideco.com نام دامنه شماست. نام دامنه شما، همان نام یا نزدیک به نام فروشگاه آنلاین شما می‌باشد.

بهتر است تا جای ممکن آدرس URL خود را کوتاه و ساده انتخاب کنید. همچنین از انتخاب URL بی‌ارتباط با نام شرکت خود نیز اجتناب کنید؛ زیرا ممکن است مشتری‌هایی که نگران مسائل امنیتی در اینترنت هستند، از ورود به سایت شما اجتناب کنند.

دامنه می‌تواند از 1 الی 67 حرف تشکیل شده باشد اما توجه داشته باشید که کوتاه‌تر لزوما بهتر نیست. اول از همه نام دامنه ای را برای فروشگاه خود انتخاب کنید که بر اساس نام تجاری شما باشد و مشتریان شما آن را به رسمیت بشناسند.

نام و دامنه تجارت الکترونیکی شما باید شامل کلمات کلیدی کسب وکار شما باشد. نه صرفا نامی منحصر به فرد که فقط شمارا شناسایی میکند . در غیر اینصورت نیازمند زمان بیشتری خواهید بود تا در ذهن عموم کاربران رخنه کنید چون در ابتدا که مشخص نیست کسب وکار شما چیست! 

یک راه عالی برای نامگذاری فروشگاه آنلاین و نام دامنه، انجام تحقیقات در مورد محصولات و کلمات کلیدی که مشتری آن را می‌طلبد. داشتن یک کلمه کلیدی در دامنه شما سودمند است و باید مراقب باشید که تعادل خوبی بین کلمات کلیدی و نام تجاری برقرار باشد.

ناگفته نماند که رسانه های اجتماعی نیز یکی از ابزارهای کلیدی است که هر فروشگاه اینترنتی برای اتصال به مخاطبان خود و فروش استفاده می‌کنند و مهم‌تر اینکه نام تجاری و دامنه شما به خوبی در این شبکه های اجتماعی چون فیسبوک ، یوتیوب ، توییتر ، اینستاگرام و... ترجمه شود. فراموش نکنید که نام فروشگاه اینترنتی علاوه بر اینکه باید به تجارت شما اشاره داشته باشد، باید بتواند جایگاه خوبی را در رتبه بندی SEO بدست بیاورد و به هزاران نفر از مشتریان بالقوه خوشامدگویی کند.

نکات و نحوه انتخاب نام فروشگاه آنلاین :

·       انتخاب نام های کوتاه و معنی دار

·       قبل از انتخاب هرآنچه که از ذهن شما عبور می کند را یادداشت کنید

·       نظرخواهی از بین دوستان و خانواده یا همان طوفان مغذی با دوستان

·       تحقیق در مورد اسامی سایت های رقبا و شناسایی آنها

·       تعیین یک علامت تجاری مرتبط با نام فروشگاه

·       نام شما قابل جست وجو در گوگل باشد

·       اطمینان از اینکه نام تجاری شما اصلی است

·       نامی خاطره انگیز که مرتبط با جزئیات کسب و کارتان باشد

·       نام باید به یک شکل خوانده و به یک حالت نوشته شود

·       نامی که بلافاصله فرد پس از شنیدن آن، بتواند تصویر ذهنی برای آن تصور کند

·       نام دامنه طوری باشد که شنونده به راحتی بتواند آن را تایپ کند

·       استفاده از دامنه های مختلف با پسوند com. یا ir.

·       حضور پیوسته در رسانه های اجتماعی

پس از خواندن این مقاله اگر قصد دارید قدم به سوی اجرای یک سایت تجارت الکترونیک موفق بردارید ، می‌توانید از انواع فروشگاه ساز کمک بگیرید. آنها با طرحی دقیق ، توسعه ، مدیریت محتوا ، سئوی بالا، استفاده از رسانه های اجتماعی و همچنین انتخاب بهترین و ایده‌آل‌ترین نام برای فروشگاه و برندتان، به شما در مسیر دستیابی به اهدافتان کمک خواهند نمود.