18 نکته ساختاری و مهم در زمینه فروش آنلاین
2019-02-28 21:35:10.016 +0000 UTC

تجارت الکترونیک در دنیایی که امروزه با آن سر و کار داریم نقش غیرقابل انکاری را ایفا میکند. به لطف این شاخه از تجارت است که ما میتوانیم خریدهای روزانه خود را خیلی راحت و بی دردسر از طریق انبوهی از وبسایتها و فروشگاههای اینترنتی به انجام برسانیم و دیگر وقت خود را در بازار هدر ندهیم.
سرعت رشد تجارت الکترونیک در سطح جهان باورنکردنی است؛ در سال 2017 در این بخش هزینهای معادل 2.3 تریلیون دلار صورت گرفت و انتظار میرود تا سال 2021 این رقم به 4.5 تریلیون دلار افزایش یابد.
فقط در ایالات متحده، تجارت الکترونیک تقریبا 10 درصد از کل بازار خردهفروشی را به خود اختصاص داده و این رقم هر سال نزدیک به 15 درصد رشد میکند.
تقریبا 11 از خریداران آنلاین این روزها سفارشات خود را از طریق گوشیهای هوشمند خود به ثبت میرسانند و 35 درصد از آنها نیز معتقدند گوشیهای موبایل به ابزار اصلی برای ثبت سفارشاتشان تبدیل شدهاند. در حدود 39 درصد از خریداران آنلاین از شبکههای اجتماعی برای الهام گرفتن برای خریدهای آینده خود استفاده میکنند.
تجارت الکترونیک به سرعت در مسیر رشد حرکت میکند و برای افزایش میزان فروش محصولاتتان و ایجاد تمایز با رقبای خود باید ترندهای خرید آنلاین را بشناسید.
در این مقاله قصد داریم ترندهایی که در سال 2018 بازار تجارت الکترونیک را تحت تسلط خود قرار میدهند را معرفی کنیم.
1) انیمیشن
کت اسمال طراح محصول ارشد Etsy که در بازیسازی هم فعالیت دارد پیشبینی کرده که موشن در سال 2018 بر روی دنیای تجارت الکترونیک تاثیر بسیار زیادی را خواهد گذاشت. به اعتقاد وی بهتر است تجارت الکترونیک از طراحی بازیهای کامپیوتری درس بگیرد.
با استفاده از متحرکسازی تصاویر یا آیکونها میتوانید حس زنده بودن وبسایت را به مخاطبین خود القا کنید. برای مثال در Etsy وقتی موجودی کالایی در حال تمام شدن است این موضوع توسط یک آیکون متحرکسازی شده مخصوص نمایش داده میشود. این روزها به لطف ابزارهایی مانند Principle و Spirit به راحتی و بدون دانش برنامهنویسی وب میتوان المانهای متحرکسازی شده جذابی را طراحی کرد.
کمی متحرکسازی در هر وبسایتی توصیه میشود. با این کار تجربه کاربری را بهبود میبخشید اما باید به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از این المانها و یا حرکات میتواند اثرات معکوس و آزاردهندهای داشته باشد.
2) تصاویر و ویدیوهای بهتر
درست است که عکاسی از محصول کار سخت و زمانبری محسوب میشود اما دقت داشته باشید که با استفاده از تصاویر اینترنتی بیکیفیت و کوچک فقط ارزش برند خودتان را پایین میآورید.
یکی از راههایی که میتوانید با استفاده از آن محتوای باارزشی را به وبسایت تجاری خود اضافه کنید، تصاویر 360 درجهای از محصولاتی است که توسط مانکن پوشیده شدهاند. همچنین با افزودن یک تصویر متحرک GIF میتوانید محصولتان را به شکل بهتری نمایش دهید.
ویدیوهای با کیفیت نیز میتوانند محصولاتتان را به شکل بهتری معرفی کنند. همچنین با قرار دادن این ویدیوها در یوتیوب میتوانید ترافیک بیشتری را نیز به وبسایت خود انتقال دهید.
3) خرید در شبکههای اجتماعی
میزان خریدهای انجام شده در شبکههای اجتماعی در سال 2018 افزایش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد. پینترست و اینستاگرام دو پلتفرم برجسته در این بخش هستند که بخش عمده محتوای آنها را تصاویر و ویدیوها تشکیل دادهاند. در سال 2018 رسانههای اجتماعی مکانی عالی برای خردهفروشانی محسوب میشود که قصد دارند محصولات و خدمات جدیدشان را به تعداد زیادی مشتری بالقوه معرفی نمایند.
در واقع به اعتقاد بسیاری موسسات تحلیلی و فعال در زمینه بازاریابی اینترنتی، در آیندهای نزدیک شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از رایجترین بخشها برای خرید محصولات به حساب آمده و در حال حاضر نیز با سرعت بسیار بالایی رشد میکند.
در واقع مشتری با لمس یا کلیک بر روی یکی از لباسهای پوشیده شده توسط مانکن، میتواند مستقیما برای خرید آن اقدام کند، بدون اینکه لازم باشد از استوری خارج و یا بین سایتها و اپهای مختلف جابجا شود.
4) AR و VR
دستگاههای سازگار با واقعیت افزوده و واقعیت مجازی در حال ارزان شدن هستند و در صورت تمایل میتوانید حتی Cardboard گوگل را تهیه کنید که برایتان تقریبا رایگان تمام میشود.
واقعیت افزوده و واقعیت مجازی نه تنها تجربه کاربری جدید را در فروشگاه آنلاینتان ارائه خواهد کرد بلکه در زمینه بستهبندی و تشخیص کدهای QR نیز به کسب و کارتان کمک خواهد نمود. با استفاده از این تکنولوژیها مشتری میتواند در منزل خود پیش از اینکه محصول را خریداری نماید آن را از تمام زوایا درست مانند خرید حضوری مشاهده کند.
براساس گزارشات بالغ بر 70 درصد از خریداران نسبت به برندهایی که از فناوری واقعیت افزوده برای ارائه تجربه خرید استفاده میکنند، وفاداری بیشتری را از خود نشان میدهند.
برای مثال با توجه به اپلیکیشن Magnolia Market که برای پلتفرم iOS طراحی شده، میتوان دید که با استفاده از واقعیت افزوده شما میتوانید لوازم خانه و محصولات سبک زندگی را به صورت زنده در سطوح مختلف منزل خود مشاهده نمایید و اگر تمایل داشتید آنها را خریداری نمایید.
5) اتوماسیون
برای کسب و کارهایی که به دنبال رشد تجارت آنلاین خود هستند اتوماسیون موثرترین راهکار موجود است.
وقتی با استفاده از اتوماسیون میتوانید کارها را انجام دهید چرا باید وقت با ارزشتان را برای وظایفی صرف کنید که نرخ بازگشت سرمایه مطلوبی ندارند؟ باتوجه به اینکه هر روز به تعداد فروشندگانی که از شبکههای مجازی برای انتقال ترافیک و افزایش فروش استفاده میکنند افزوده میشود، منطقی است که این فرآیندها تا حد امکان به صورت خودکار انجام شوند.
اگر از پلتفرم شاپیفای استفاده میکنید میتوانید از کیت دستیار مجازی این فروشگاهساز بهره ببرید. این دستیار کارهایی مانند ایمیل مارکتینگ، ایجاد کمپینهای تبلیغاتی برای فیسبوک و اینستاگرام را به صورت اتوماتیک انجام داده و با سایر اپلیکیشنهای شاپیفای نیز به خوبی تعامل دارد.
بالغ بر 50 درصد از خریداران آنلاین برای تماس با کسب و کارها اپلیکیشنهای پیامرسان را نسبت به شیوههای سنتی(ایمیل، تلفن یا فرمهای تماس با ما) ترجیح میدهند. به همین دلیل هیچ منطقی وجود ندارد که یک چتبات یا ربات مخصوص پاسخگویی را در فروشگاه آنلاینتان به کار نبرید.
6) یادگیری ماشینی
یکی از موضوعاتی که به اتوماسیون مرتبط میشود، یادگیری ماشینی است که به عنوان یکی از ترندهای بزرگ دیگر در حال رشد میباشد. با استفاده از این تکنولوژی نه تنها با انجام خودکار وظایف در زمان صرفهجویی میکنید بلکه به مرور زمان تصمیمات بهتری نیز اخذ شده و در نهایت مشتریان بیشتری را در اختیار خواهید داشت.
به گفته مارک کلسو، متخصص شاپیفای و مشاور تجربه کاربری، این موضوعی است که آنها چند ماه اخیر متوجه شدیم. با تغییر متن ایمیلهایی که برای سبدهای خرید رها شده ارسال میشد توانستیم نرخ تبدیل کاربر به مشتری را در برخی فروشگاهها تا 12 درصد افزایش دهیم. ما سعی کردیم ایمیلها حس شخصی بودن بیشتری داشته و جملات مختلفی را هم مورد امتحان قرار دادیم. به زودی سبدهای خرید از یادگیری ماشینی بهره خواهند برد که در نتیجه نرخ تبدیل را باز هم افزایش میدهد. برای مثال اگر یک محصول را به صورت منظم هر سه ماه یکبار خریداری میکنید، سیستم این موضوع را به خاطر سپرده و با رسیدن بازه خرید بعدی ایمیلی را دریافت میکنید که در آن به شما پیشنهاد میدهد آن محصول خاص را خریداری نمایید.
در حال حاضر بخش عمدهای از ترافیک وبسایتهای فعال در دنیای تجارت الکترونیک توسط موتورهای جستجو تامین میشود اما روشهایی که کاربران نیازمندیهای خود را جستجو میکنند در حال تغییر بوده و این یک فرصت عالی برای اتوماسیون و یادگیری ماشینی محسوب میشود.
این روزها مشتریان از طریق دستیاران مجازی و جستجوی تصویری محصولات و خدمات مورد نیاز خود را جستجو میکنند. تکنولوژی با سرعت بالایی در حال پیشرفت بوده و به سرعت در دسترس هر کاربری قرار میگیرد، به همین دلیل حتی کوچکترین خردهفروشان فعال در تجارت الکترونیک نیز قادرند از آنها بهره ببرند.
7) جستجوی صوتی
جستجوی صوتی به طور خاص در سال جاری مورد توجه قرار گرفته است. به گفته ماری کورلا، یک متخصص در تجارت الکترونیک فشن و زیبایی، قابلیت جستجوی صوتی در سال 2018 پررنگتر خواهد شد، چرا که دستیاران مجازی صوتی مانند Google Assistant و Amazon Alexa به شکل رایجی توسط کاربران مورد استفاده قرار میگیرند. والمارت و گوگل به تازگی از همکاری جدید خود برای به کارگیری قابلیت جستجو صوتی برای خریداران خبر دادند.
راشل جیکوبز، سرپرست بخش محتوا شرکت Pixc به اهمیت این قابلیت اشاره و افزود براساس تحقیقات صورت گرفته حدود 40 درصد از افراد بزرگسال پیش از خرید آنلاین از جستجوی صوتی استفاده میکنند.
20 درصد از جستجوهایی که از طریق موبایل در موتور جستجو گوگل صورت میگیرند به صورت صوتی هستند. در طول چند سال اخیر باتوجه به رواج بیشتر دستگاههای مانند Amazon Echo و Google Home شاهد افزایش استفاده از این قابلیت بودهایم.
وقتی میزان افزایش استفاده از قابلیت جستجو صوتی در بخش موبایل را مدنظر قرار دهید متوجه خواهید شد که ارائه این قابلیت کم کم به یک امر ضروری تبدیل شده است. سعی کنید شخصیت و سلایق مشتریان کلیدی و هدف خود را بشناسید و ببینید در شبکههای اجتماعی چگونه با شما تعامل برقرار میکنند، سپس از این اطلاعات برای ارائه خدماتی مناسب استفاده کنید.
8) تجارت الکترونیک پلتفرم موبایل
نقش گوشیهای تلفن همراه در تجارت الکترونیک در سال 2018 پررنگتر از قبل هم خواهد شد. در گذشته ابتدا یک وبسایت تجاری را برای پلتفرم دسکتاپ طراحی میکردند و براساس آن تجربهای بهتر را برای کاربران موبایل ارائه میدادند. اما در سال جاری این موضوع برای بسیاری از خردهفروشان آنلاین تغییر کرده است. اکنون تمرکز طراحی بر روی ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن در پلتفرم موبایل بوده و دسکتاپ در اولویت دوم قرار دارد.
به گفته راشل جیکوبز، تخمین زده میشود که بخش موبایل سهمی 600 میلیون دلاری از تجارت الکترونیک را در سال 2018 به عهده خواهد داشت و 40 درصد از تمام درآمدهای بدست آمده از تجارت الکترونیک نیز در سال آینده از این بخش حاصل میشود.
به گفته یکی از متخصصین شاپیفای، برقراری ارتباط با مشتریان از طریق پیامک هنوز هم یک ترند مهم است که بسیاری آن را دنبال میکنند.
سال گذشته شاپیفای قابلیت تسویه حساب از طریق تلفن همراه را ارائه کرد؛ اگرچه این قابلیت نیاز به وارد کردن ایمیل را حذف میکرد اما مشکلاتی هم داشت. در این حالت شما هیچ نوع دسترسی به مشتریانی که سبدهای خریدشان را رها کردهاند ندارید. همچنین باتوجه به اینکه این کاربران فقط شماره تلفن خود را در اختیارتان قرار میدهند بنابراین برنامههای تبلیغاتی شما نیز با محدودیتهای بسیار زیادی مواجه خواهند داشت.
به گفته این متخصص در سال 2018 استفاده مستقیم از شماره تلفن همراه کاربران برای ثبت سفارش رواج بیشتری خواهد یافت اما مشتریان هنوز هم باید آدرس ایمیل خود را وارد کنند، چرا که با در اختیار داشتن ایمیل میتوانید کمپینهای تبلیغاتی بهتری را مورد استفاده قرار دهید.
9) بلاکچین و ارزهای رمزنگاری شده
کریپتوکارنسی یا ارزهای رمزنگاری شده بیشتر از هر زمان دیگری مورد حمایت خردهفروشان آنلاین قرار گرفتهاند. مایکروسافت، Etsy، Shopify و Stripe همگی از بیتکوین حمایت میکنند.
به اعتقاد راشل جیکوبز این نوع ارزها در سال 2018 تاثیر محسوسی بر روی بازار خواهند گذاشت. ارزهای رمزنگاری شده از مزایای قابل توجهای مانند امنیت بالا در تراکنشها و همچنین احتمال نزدیک صفر سرقتهای اینترنتی برخوردار هستند.
با این حال وقتی صحبت از بلاکچین و تکنولوژی رمزنگاری P2P میشود صنعت تجارت الکترونیک با احتیاط بیشتری کار را دنبال میکند. در واقع چند مورد از غولهای تجارت الکترونیک بی سر و صدا در حال آزمایش این تکنولوژی جدید هستند. به گفته راشل، علیبابا در حال حاضر از بلاکچین برای ردگیری مبدا محصولات غذایی و کاهش تعداد محصولات تقلبی استفاده میکند. آمازون نیز به تازگی سه دامین اینترنتی مرتبط با ارزهای رمزنگاری شده را به ثبت رسانده است.
راشل معتقد است بلاکچین که تراکنشها و جابجایی ارزها را بدون دخالت مراکز قانونی اصلی مانند بانکها، مدیریت میکند پتانسیل راه اندازی انقلابی جدی در صنعت تجارت الکترونیک را دارد. اگر این اتفاق بیفتد کارهایی مانند تامین سفارشات، امنیت و رهگیری لحظهای سفارشات در آیندهای نزدیک توسط فناوری بلاکچین قابل انجام خواهند بود.
10) تسویه حساب آسانتر
براساس پیشبینی سینتیا ساوارد ساسیر، مدیر بخش طراحی شاپیفای، با رواج یافتن شیوههای پرداختی مانند Shopify Pay، Android Pay، Apple Pay، PayPal و سایر موارد، روند استفاده از تسویه حساب سنتی در سال 2018 همچنان کاهشی خواهد بود.
قابلیت تسویه حساب سبد خرید با یک کلیک نیز سرعت و راحتی بیشتری را در زمینه خرید آنلاین به کاربران ارائه میدهد.
قدم اول این است که مطمئن شوید که وبسایتتان برای استفاده در موبایل به خوبی بهینه شده باشد. باتوجه به منقضی شدن پتنت 1-Click آمازون در ماه اکتبر، این انتظار میرود تا روند تسویه حساب در فروشگاههای آنلاین به مراتب سادهتر از قبل شود.
با استفاده از این قابلیت کاربران میتوانند با یک کلید از طریق Amazon Pay یا Apple Pay خرید خود را به راحتی انجام دهند. حالا با پایان یافتن حق انحصاری آمازون، کسب و کارهای مختلف میتوانند از این ویژگی بسیار عالی بهره ببرند.
در آیندهای نه چندان دور احتمالا ما اصلا وارد جزییات نخواهیم شد، برای خرید فقط کافیست بر روی دکمه Buy کلیک کنید و باقی مراحل به صورت خودکار انجام خواهند شد. بدون شک این قابلیت به افزایش تعداد سفارشات منجر میشود.
11) نقش مهم مدل B2B در تجارت الکترونیک
شاید عجیب به نظر برسد اما عمدهفروشان و مشتریان تجاری هنوز هم با استفاده از تلفن با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند و بری سفارشات عمده نیز پای کاغذ و خودکار به میان میآید.
گریگور وند، یکی از موسسین و توسعه دهنده Pixelcabin، یک کمپانی مهندسی در صنعت تجارت الکترونیک معتقد است این شرایط به مرور زمان تغییر خواهد کرد، چرا که بسیاری از تامین کنندگان و تاجران این روزها به کانالهای فروش آنلاین نیز وارد شدهاند. تجارت الکترونیک B2B در حال حاضر نیز رقم قابل توجه 7.7 تریلیون دلاری را در سال 2017 به ثبت رسانده و به نوعی مدل تجاری B2C را تحت فشار قرار داده است.
براساس پیشبینی وی، ما روندی افزایشی را در تعداد پلتفرمهای B2B شاهد خواهیم بود، این به مشتریان اجازه میدهد تا از چند تامین کننده به صورت همزمان خرید خود را انجام دهند. این موضوع البته میتواند برای تیم طراح تجربه کاربری مشکلساز باشد چرا که هر مشتری باید قیمت مختص به خود را ببیند، در واقع مشتری قابلیت چانهزنی با تامین کنندگان مختلف را در اختیار خواهد داشت. اما در نظر داشته باشید که بدین ترتیب تجربه خرید به مراتب کارآمدتر خواهد بود.
برای اینکه یک کسب و کارت با مدل تجاری B2B در دنیای تجارت الکترونیک عملکرد خوبی داشته باشد باید به مشتری این قابلیت را بدهد تا با سهولت و بالاترین سرعت ممکن سفارشات روزانه خود را به ثبت برساند. ویژگیهایی مانند "سفارش مجدد" سفارشات قبلی در این زمینه میتوانند تاثیرات مثبت زیادی داشته باشد.
12) کانال فراگیر راحتتر و رایجتر می شود
تحقیقات نشان داده که مشتریان تجاری(خرده فروش) بیشتری تمایل دارند تا در یک راهکار کامل قیمتهای مختلفی را برای کاربران متفاوت اعلام نمایند. مشتریان تجاری اکنون یک راهکار فول سرویس میخواهند تا بتوانند فروشگاه آنلاین و فیزیکی خود را به شکل بهتری به یکدیگر پیوند دهند. شاپیفای باتوجه به اینکه همگام با رشد کسب و کارتان توسعه مییابد و همچنین نیازی به تنظیمات فنی ندارد، در این زمینه گزینهای ایدهآل محسوب میشود.
اکنون مشتریان انتظار دارند تا یکی از تجربهها(مثلا فروشگاه آنلاین) یک فروشنده را در کنار تجربه دیگری مانند(مغازه) در اختیار داشته باشند. به همین دلیل فروشگاههای فیزیکی همچنان مهم باقی میمانند، در واقع به گفته برخی کارشناسان نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری در فروشگاههای فیزیکی نسبت به نمونههای آنلاین 10 الی 20 برابر بالاتر است.
فروشگاه فیزیکی بازدیدکنندگان را به مشتریان جدیدی تبدیل نموده و سپس به منظور افزایش ماندگاری و وفاداری آنها را به فروشگاههای آنلاین ارجاع میدهیم. برای مثال علاوه بر افزایش فروش، شما میتوانید اطلاعاتی را از مشتریان خود بدست آورید که بعدا برای ارسال ایمیل و اجرای کمپینهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
سرمایه گذاری بر روی یک فروشگاه فیزیکی همچنین به برند شما کمک میکند تا تاثیر محیطی بهتری داشته باشید و همچنین در برخی موارد کنترل بهتری بر روی موجودی محصولاتتان داشته باشید.
13) افزایش تعداد برندهای محبوب
نوعی جدید از برندهای مشتری-محور در سال 2017 ظهور پیدا کردند که انتظار میرود در سال 2018 تعداد آنها به مراتب بیشتر شود.
این برندها به طور معمول تعداد کمی محصول را به فروش میرسانند و به مشتریان خود اجازه میدهند تا به شکلی آسان و صمیمی در شبکههای اجتماعی نظیر اینستاگرام و فیسبوک راجع به آنها نظر بدهند. این برندها از کیفیت و کارایی محصولی که عرضه میکنند تا حد زیادی اطمینان داشته و به همین دلیل مشتریان خود را در اظهارنظر کاملا آزاد میگذارند. در واقع برندهای مذکور تلاش میکنند تا با تعداد محدودی مشتری کار خود را آغاز نموده و ضمن برآورده نمودن نیازهای آنها، کسب و کار خود را نیز توسعه دهند. آنها همچنین از کاربران برای امتحان محصولاتشان دعوت نیز میکنند.
برای مثال استارتآپ So Shape به مشتریان خود اجازه میدهد تا نتایج رژیمهای غذایی که رعایت کردهاند را در معرض نمایش قرار دهند، به همین دلیل یک حساب کاربری به آدرس soshaperesults@ را در شبکه اجتماعی اینستاگرام ایجاد نموده است. این نوع نقد و بررسیها نمونهای عالی از محتوای تولید شده توسط کاربر میباشد.
14) شیوههای ارسال بیشتر
سال گذشته میلادی روشهای ارسال و تحویل سفارش براساس خواسته کاربر رشد قابل توجهی را به خود دید و به اعتقاد کارشناسان در سال 2018 نیز باید شاهد روشهای ارسال جدید و متنوعتری نیز باشیم.
همکاری نزدیک با استارتآپهای فعال در حوزه ارسال و باربری و بهرهگیری از فروشگاههای فیزیکی به عنوان مراکز توزیع به بسیاری از خرده فروشان اجازه داد تا سفارشات مشتری را در تنها چند ساعت پس از ثبت شدن تحویل دهند. تحویل در همان روز تقریبا دیگر به یک انتظار تبدیل شده و خردهفروشان با افزایش سرعت و راحتی شیوههای ارسال خود در حال رقابت هستند.
15) سادگی نسبت به پیچیدگی
سینتا ساوارد ساسیر، سرپرست اجرایی بخش طراحی شاپیفای معتقد است که در سال میلادی جاری برندهای بیشتری را شاهد خواهیم بود که به محتوای با کیفیت بیشتر از فناوریهای جدید و پر زرق و برق اهمیت میدهند. در واقع خردهفروشان آنلاین سرانجام متوجه شدهاند که وبسایت آنها باید در خدمت مشتریانش باشد نه خودشان.
اگرچه فناوریهای جدید در طراحی وبسایت میتواند جذاب و هیجانانگیز باشد اما برای مثال به کارگیری اسلایدشوها در صفحه اصلی همیشه گزینه مطلوبی به حساب نمیآید. این موضوع در خصوص متحرکسازی و انیمیشنها نیز صادق خواهد بود.
16) زبان طراحی بروتالیسم
زبان طراحی بروتالیسم که سال میلادی گذشته به نوعی رواج یافت، به نظر میرسد در سال 2018 توسط برندهای بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد.
این زبان طراحی به طور کلی سادگی و راحتی استفاده را نسبت به امکانات زیاد و سردرگمی کاربر ترجیح داده و ظاهری ساده را ارائه میدهد. در واقع در این نوع وبسایتها شاهد کمترین میزان استفاده از المانهای گرافیکی مدرن، انیمیشنها و سایر جزییاتی که معمولا در وبسایتهای جدید به کار گرفته میشوند. با دیدن این طراحی شاید به یاد روزهای نخستی که وبسایتهای آنلاین راهاندازی میشدند بیفتید اما نکته قابل توجه کاربردی بودن و قابلیت استفاده سریع از آنها میباشد.
17) عملکرد وب
عملکرد وبسایت و در نتیجه آن تجربه کاربری در یک وبسایت تجاری امسال بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه قرار خواهد گرفت.
این موضوع به خصوص در مورد فروشگاههای آنلاین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و تفاوت بین تبدیل یک بازدیدکننده به مشتری و یا واگذار کردن آن به رقیبتان تنها 200 میلیثانیه است! به همین دلیل برای ماندن در رقابت شدیدی که بین فروشگاههای آنلاین وجود دارد، باید کارایی وبسایتتان را در بالاترین سطح خود قرار دهید.
18) میل به فراگیر شدن برندها
فراگیر شدن یکی از ترندهایی است که سال 2018 در دنیای تجارت الکترونیک بیشتر شاهد آن خواهیم بود.
برندهای مختلف سرانجام متوجه این واقعیت شدهاند که همه افراد دارای سایز بدن، رنگ پوست و سلایق یکسانی نیستند. برای مثال یکی از خردهفروشان آنلاین پوشاک به نام Everlane با ارائه تصاویری از مانکنهایی با سایزهای مختلف به مشتری نشان میدهد که این لباس به خصوص در افراد مختلف چگونه دیده میشود.
و یا در مثالی دیگر وبسایت ColourPop که در زمینه فروش موارد آرایشی و بهداشتی فعالیت میکند میکآپهای خود را بر روی پوستهایی با رنگهای مختلف نمایش میدهد.
تست، تست، تست
به یاد داشته باشید حتی اگر بهترین استراتژی را هم برای فروشگاه آنلاین خود به کار ببرید باید همواره مطمئن شوید که کاربر تجربه خرید خوبی را بدست خواهد آورد.
بدین منظور میتوانید از یک کاربر بخواهید برای اولین بار از وبسایتتان استفاده کند و یا با پرداخت هزینه به سرویسهایی مانند WhatUsersDo و UserTesting این کار را انجام داده و متوجه شوید که وبسایتتان از نظر کاربران به چه صورت دیده و ارزیابی میشود.
منبع: shopify