چگونه صفحات محصول خود را بهینه کنید

2019-03-10 11:51:28.864 +0330 IRST
چگونه صفحات محصول خود را بهینه کنید

نمایش موثر محصولات به همراه محتوا

احتمالا می‌دانید که نحوه نمایش محصولاتتان تا چه اندازه‌ای حائز اهمیت است. اما همیشه تصاویر با کیفیت کافی نبوده و باید محصول خود را در چند زاویه مختلف به نمایش بگذارید. اما برای تاثیرگذاری بیشتر می‌توانید از محتوای متنی آگاهی بخش نیز استفاده کنید.

در زیر می‌توانید یک مثال عالی را در این زمینه مشاهده نمایید:

صفحه محصول نه تنها محصول را هنگام استفاده واقعی (مثلا لباسی که پرو شده) نشان می‌دهد بلکه لوازم جانبی و زینتی دیگری که تکمیل کننده آن محصول به خصوص هستند نیز در تصویر در معرض نمایش قرار می‌گیرند. برای مثال به تصویر زیر توجه نمایید:


اگرچه محصولی که در این تصویر در بخش میانی قرار گرفته به عنوان محصول اصلی معرفی شده اما دو محصول جانبی دیگر نیز در دو طرف آن نمایش داده شده است. بسیاری از زنان هنگام خرید ترجیح می‌دهند به غیر از کالایی که به دنبالش هستند، محصولات دیگری را نیز مشاهده کنند تا شاید نظرشان را جلب کرد. شما با اضافه کردن این محصولات مرتبط در صفحه محصول می‌توانید نرخ تبدیل را برای یک فروشنده تا 271 درصد افزایش دهد.

درک سیگنال‌های اعتماد

زمانی که سیگنال‌های اعتماد مطرح می‌شود به چیزی فکر می‌کنید؟ نماد‌ها و آیکون‌های ساده و کوچکی که در انتهای هر صفحه قرار می‌گیرند به کاربران نشان می‌دهند که وب‌سایت شما امنیت بالایی داشته و در برابر ویروس‌ها محافظت شده است.

در تصویر زیر می‌توانید نمونه‌ای بسیار قوی در زمینه ارائه سیگنال‌‌های اعتماد واقعی را مشاهده نمایید. در واقع این وب‌سایت تمام نگرانی‌ها و دغدغه‌های احتمالی یک مشتری را پیش از اینکه وارد فرآیند تسویه حساب شود، برطرف خواهد نمود.


توجه کنید که چطور با اختصاص دادن یک کادر کوچک در سمت راست که در کنار دکمه "افزودن به سبد خرید" سوالاتی که احتمالا در ذهن مشتری وجود دارد به سرعت پاسخ داده شده است:

·        هزینه ارسال چقدر است؟

·        سفارشم چه زمانی ارسال می‌شود؟

·        سفارشم چه زمانی تحویل می‌شود؟

·        اگر بعدا قصد خرید داشته باشم چطور؟ (افزودن به علاقه مندی‌ها یا لیست خرید)

·        تجربه کاربرانی که این محصول را خریده‌اند چیست؟

اینها سوالات مهم و بنیادی هستند که در صورت آدرس‌دهی مناسب می‌توانند نظر مشتری شما را برای خرید آن محصول خاص و یا به طور کلی خرید از فروشگاه آنلاینتان جلب کنند. به همین دلیل شما باید تا جای ممکن هرگونه مانع و مشکلی که ممکن است پیش‌رو مشتری قرار بگیرد را حذف نمایید.

چیزهای کوچکی که تفاوت‌های بزرگ ایجاد می‌کنند

گاهی اوقات مواردی که ممکن است با خودتان فکر کنید که تاثیری بسیار جزیی آنهم از نظر زیبایی بر روی صفحه محصول شما خواهد گذاشت می‌تواند یک فاکتور تصمیم گیری بسیار مهم برای مشتری شما به حساب آیند. چیزهایی مانند:

قابلیت چت با پشتیبان در هر لحظه

هیچ چیزی مخرب‌تر از این نیست که مشتری در خصوص محصول پرسشی داشته باشد اما هیچ راهکاری برای دریافت پاسخ سریع برای وی در نظر گرفته نشده باشد. بله درست است که هر فروشگاه آنلاینی حداقل از یک شماره تماس برخوردار است اما در اکثر مواقع مشتری سوالاتی در خصوص یک محصول خاص دارد که برای پاسخ‌دهی بهترین گزینه آنلاین بودن یک مشاور و پشتیبان مجرب برای گفتگو است.

از سوی دیگر پاسخ‌گویی از طریق تماس ایمیل و فرم‌های تماس ارائه شده در فروشگاه نیز زمان‌بر بوده و معمولا 24 تا 48 ساعت به طول می‌انجامد. بنابراین به کارگیری یک راهکار چت آنلاین که امن بوده و مشتری به راحتی امکان دسترسی به آن را داشته باشد جزو موارد بسیار مهم برای هر فروشگاه آنلاینی محسوب می‌شود.

رفع نگرانی‌های مشتری در مرحله پایانی

باید با استفاده از ارائه نکات مختصر و مهم که دغدغه‌ها و تردیدهای مشتری را از بین می‌برد، فرآیند خرید را نهایی کنید تا به علت شک و تردید مشتری از خرید خود منصرف نشود. برای مثال می‌توانید این سوالات را به صورت مختصر پاسخ دهید:

·        آیا راهکارهای امنیتی وب‌سایت درست کار می‌کنند؟

·        آیا سازگاری وب‌سایت با دستگاه‌های مختلف مناسب است؟

·        آیا ارائه مختصری از ویژگی‌های بارز محصول کمک می‌کند؟

·        نحوه تحویل محصولات فیزیکی و یا سرعت دانلود محصولات مجازی به چه صورت است؟

اما کدام یک از این گزینه‌ها را انتخاب کنید؟

واقعیت این است که هر کدام از آنها تاثیر قابل توجهی را بر روی نرخ تبدیل خواهد داشت، اما ارائه ویژگی‌های برجسته محصول می‌تواند تا 78 درصد تغییر را ایجاد کند که نرخ تبدیل را از 1.92 به 3.42 درصد افزایش می‌دهد. برای بسیاری از حوزه‌ها این رقم بسیار مهم و چشمگیر محسوب می‌شود.

شما می‌توانید همین کار را برای ارائه اطلاعات کافی به منظور کمک به مشتری انجام دهید. برای مثال می‌توانید سوالاتی که معمولا در ذهن کاربر وجود دارد را در صفحه محصول پاسخ دهید تا مشتری به یقین برسد این همان محصولیست که می‌تواند نیازهایش را برآورده کند.

صفحاتی با قابلیت پرینت بسازید


البته بدون شک این قابلیت در هر فروشگاه آنلاینی وجود دارد اما نکته مهم این است که صفحات شما باید سازگاری بالایی برای چاپ داشته باشند. اغلب مشتریان تمایل دارند محصولی که قصد خریدش را دارند به دوست یا عضوی از خانواده خود نشان دهند. همان طور که می‌دانید صفحات گوشی‌های موبایل معمولا ابعاد کوچکی داشته و ممکن است برخی ترجیح دهند تا تصویری از محصول را چاپ کرده و در سایز بزرگتری مشاهده نموده و یا به دوست خود نشان دهند. به هر حال باید مطمئن شوید که صفحات محصول در فروشگاه اینترنتی شما به خوبی برای چاپ شدن آماده شده باشند.

این در حالیست که متاسفانه بسیاری از صفحات محصول در وب‌سایت‌های مختلف از این نظر بهینه نیستند.

توضیحات جذاب برای محصولات خاص

اگر محصول خاصی دارید که می‌خواهید به شکل موثری برای آن بازاریابی کنید می‌توانید با استفاده از توضیحات جذابی که در واقع حکایت کننده یک داستان واقعی هستند این کار را انجام دهید. برای مثال می‌توانید داستان فردی را ارائه کنید که با خرید آن محصول خاص مشکلاتش برطرف شده و یا تجربه بسیاری خوبی را بدست آورده است. با این کار مشتری پیش از خرید محصول به یک حس اعتماد ارزشمند دست پیدا می‌کند و طبیعتا اشتیاق بیشتری برای خرید بدست خواهد آورد.

باید بتوانید به خوبی به نکات برجسته و خاص محصول خود اشاره نمایید. اگر از متریال خاص، طراحی و یا شیوه تولید ویژه‌ای برای آن محصول استفاده شده مطمئن شوید که حتما آنها را در معرض دید مشتری قرار داده‌اید. با این کار می‌توانید برای محصول خود ارزش‌آفرینی بیشتری را به همراه آورید که در نهایت بر روی تصمیم مشتری برای خرید آن نیز تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت.

عملکرد صفحات محصولتان چگونه است؟

اگر با مشکل فروش و نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری مواجه هستید شاید وقتش رسیده تا یک بررسی جدی بر روی سیستم سبد خرید و ساختار صفحات محصول فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید. با رعایت و به کارگیری نکات مطرح شده در این مطلب می‌توانید تجربه خرید خوبی را به مشتریان و بازدیدکنندگان خود ارائه دهید.

منبع: crazyegg