آموزش کامل افزودن محصول در فروشگاه ساز باب

2019-11-14 18:08:50.694 +0330 IRST
آموزش کامل افزودن محصول در فروشگاه ساز باب

مهم ترین موجودیت در فروشگاه ها «محصول» می باشد و همه چیز درباره ی محصول می باشد، قالبی که انتخاب می کنید باید قالبی باشد که به موضوع فروشگاهتان بیاید، دامنه ای که انتخاب می کنید باید با محصولاتتان همخوانی داشته باشد، رنگ بندی همینطور خلاصه همه چیز حول محور کالا می باشد.

تعریف محصول شما بسیار مهم و سعی کنید این مقاله را به دقت بخوانید و هر جایی مشکل داشتید در دیدگاه های همین مقاله بپرسید.

بهترین روش تعریف محصول در فروشگاه ساز باب

گزینه هایی که برای تعریف محصول باید وارد کنید در چهار موضوع دسته بندی شده است.به عکس زیر دقت کنید.

پر کردن قسمت هایی که ستاره قرمز دارد الزامی است.

1)مشخصات اصلی

مشخصات اصلی محصول شامل موراد موارد زیر می باشد:

نام محصول *

عنوان محصولتان را اینجا وارد می کنید، بنظرم نام گذاری محصولات در سایت های مشهور مثل دی جی کالا یا هر سایتی که در حوزه ی کاری شما موفق هست را بررسی کنید و ببینید نحوه ی نام گذاری محصولاتشان چگونه است.نام محصول را بعد از انتشار عوض نکنید. این کار به شما ضربه می زند.

زیر عنوان

همان عنوان ثانویه ی محصول شما می باشد، می توانید به جای نام فارسی نام انگلیسی محصولتان را وارد کنید تا گوگل و سایر موتور های جستجو بهتر بتوانند محتوای سایت شما را درک کنند

توضیحات *

توضیحات محصول را جدی بگیرید، این قسمت حکم مذاکره کردن شما با مشتری را دارد، در اینجا میتوانید با توضیحات کامل، عکس های زیبا و واضح، لحن نگارش دلنشین و رعایت سایر موارد تاثیر گذار می توانید مشتریتان را به این نتیجه برسانید که شما قابل اطمینان هستید.همچنین با بد پر کردن می توانید مشتری را به نتیجه معکوس برسانید، اختیار با شماست.به توضیحات محصول در دیجی کالا نگاه کنید و به هیچ عنوان متن کپی شده از سایت دیگری را در توضیحات محصول نگذارید.

تصاویر

نهایتا ۲۰ عکس برای هر محصول می توان گذاشت ولی به نظر می رسد که بیشتر از ۶ و کمتر از ۳ جالب نباشد، البه بستگی به نوع محصولتان دارد.اگر امکان عکاسی حرفه ای(صنعتی) برای شما مقدور نیست سعی کنید را در جایی که نور مناسبی دارد و با پس زمینه ی سفید عکاسی کنید.حتما راجع به عکاسی صنعتی مطالعه کنید.

برای عکسهایتان وقت بگذارید چون در انتخاب مشتری تاثیر بسزایی دارد(بنظرم دیجی کالا الگوی خوبی برای عکاسی صنعتی می باشد).

باکس نوع محصول

نوع محصول خود را انتخاب کنید *

بر اساس انتخاب شما در اینجا گزینه های بعدی کمی تغییر خواهد داشت، گزینه هایی که می توانیدانتخاب کنید به شرح زیر است

  1. می خواهم کالای فیزیکی ثبت کنم
  2. می خواهم یک کالای فیزیکی با ویژگی های خاص ثبت کنم
  3. می خواهم یک فایل ثبت کنم
  4. می خواهم یک خدمت ثبت کنم

در این مقاله مورد اول و دوم که پر کاربردترین گزینه ها هستند را توضیح می دهم.

تفاوت «کالای فیزیکی» و «کالای فیزیکی با ویژگی های خاص» چیست؟

«کالای فیزیکی» یعنی کالای شما یک قیمت دارد و این کالا انواع خاصی ندارد، در مقابل «کالای فیزیکی با ویژگی های خاص» یعنی کالای شما دارای تنوع می باشد. برای درک بهتر به این مثال دقت کنید.

اگر کالای شما «کتاب» باشد، یک کالای عادی محسوب می شود که هیچ تنوعی ندارد، ولی اگر کالای شما «کفش» باشد چه؟ کفش هم سایز های مختلفی دارد و هم رنگ های مختلفی دارد. و خریدار شما باید هنگام سفارش مشخص کند چه سایزی و چه رنگی میخواهد.نکته ی جالب تر اینکه شاید کفشی که برای فروش گذاشته اید سایز 43 و ۴۴ آن قیمت بیشتری دارد یا رنگ قهوه ای آن گران تر از رنگ مشکی می باشد.نگران نباشید! ما فکر همه چیز کرده ایم.

شما با ثبت «کالا با ویژگی های خاص» می توانید برای هر تنوع محصولی یک قیمت جدا گانه و موجودی جدا گانه مشخص کنید.(مقداری پیچیدگی دارد ولی وقتی یاد گرفتید میفهمید که چقدر کار شما را آسان کرده است)برای درک بهتر می توانید بعضی از کالاهای دیجی کالا که رنگ های متفاوتی دارد را بررسی کنید می بینید با عوض کردن رنگ، قیمت آن عوض می شود.

با این کار نیاز نیست کالای خود را با چند اسم ثبت کنید فقط کافیست برای کالای خود ویژگی های خاص ثبت کنید.

اگر بخواهم بسیار ساده و خلاصه بگویم برای ثبت «صندلی چرخ دار» که رنگ مشکی آن 300 هزار تومان و رنگ سبز آن 325 هزار تومان و رنگ سفید آن 350هزار تومان است نیازی نیست که سه کالا وارد کنید با سه قیمت متفاوت، می توانید یک کالا با سه قیمت متفاوت اضافه کنید، اگر ابهام وجود داشت در دیدگاه ها بیان کنید تا پاسختان را عرض کنم

می خواهم یک کالای فیزیکی ثبت کنم

وقتی این گزینه را انتخاب کردید «قیمت» و «تخفیف» را به ریال وارد می کنید

برای تخفیف دو راه دارید «تخفیف بر اساس درصد» و «قیمت با تخفیف»

تخفیف بر اساس «درصد»

به این عکس توجه کنید:

حتما بعد از وارد کردن قیمت و تخفیف به قسمت سبز رنگ توجه کنید، ما در عکس بالا، قیمت محصول را 120هزار تومان مشخص کرده ایم(البته بر اساس ریال باید قیمت دهی کنید) و 10 درصد تخفیف داده ایم و در باکس سبز رنگ به ما توضیح می دهد که قیمت نهایی که کاربر باید پرداخت کند ۱۰۸هزار تومان است.

قیمت بر اساس گزینه ی «قیمت با تخفیف»

به عکس زیر توجه کنید

در این حالت شما تمایلی ندارید بر اساس «درصد»، تخفیف را مشخص کنید،در این صورت مبلغ نهایی که مشتری باید بپردازد را در کادر تخفیف وارد می کنید.

در باکس سبز رنگ هم مشخص شده و به شما می گوید این کالا به قیمت 115هزار تومان به فروش خواهد رسید.

با هر کدام از این روش ها راحت تر هستید می توانید کار کنید، در صورتی محصول شما تخفیفی ندارد می توانید در صد را انتخاب کنید و مقدار صفر را وارد کنید

در هر صورت باید کادر سبز رنگ نمایش داده شود و قیمت دلخواه شما را اعلام کنید.

اگر مثل عکس زیر به خطا برخورد کردید

در این حالت کافیست مقدار تخفیف را «درصد» انتخاب کنید.

موجودی

واحد سنجش را مشخص کنید و میزان موجودی را وارد کنید، اگر میزان موجودی صفر باشد

در صفحه جزئیات محصول به جای نمایش قیمت با این حالت رو به رو خواهد شد

ولی اگر موجودی بیشتر از صفر باشد دکمه خرید فعال خواهد بود، مثل تصویر زیر

دسته بندی

دسته بندی یکی از مهمترین مراحل می باشد، پس به دقت مطالعه کنید.خب در اینجا باید دسته بندی را برایتان به طور کامل توضیح دهم.

نحوه ی دسته بندی فروشگاه اینترنتی

دسته های سایت دو نوع هستند یا والد دارند یا بدون والد هستند، به زبانی دیگر یا دسته اصلی هستند یا زیر دسته.

دسته های اصلی از طریق منوی سمت راست پنل > دسته بندی ها مشخص می شود

در مثال بالا موضوع فروشگاه فروش تجهیزات امنیتی مثل دوربین های مدار بسته می باشد دسته هایی که ملاحظه می کنید در صفحه اول فروشگاه به عنوان منوی اصلی نمایش داده می شود.

می بینید که در منوی اصلی فروشگاه فقط دسته های اصلی نمایش داده می شود و بر روی هر کدام از منو ها که برویم(با ماوس) زیر دسته ها یا همان فرزندان و فرزندانِ فرزندان منوی اصلی نمایش داده می شود.

در پنل اگر بر روی «دوربین مدار بسته» کلیک کنید یا دکمه مشاهده زیر مجموعه را بزنید(شبیه چشم) فرزندان آن به شکل زیر است

در این عکس می بینید که فرزندان دوربین مدار بسته عبارتند از «دوربین مخفی» که زیر مجموعه ای ندارد(دکمه ی مشاهده ی زیر مجموعه غیر فعال است) و «دوربین مدار بستهAHD» که دارای فرزندانیست که در عکس منو می توانید ببینید و «دوربین مدار بسته ی IP» که آن هم دارای فرزندانیست.

  • سعی کنید تعداد منو های اصلی فروشگاهتان زیاد نباشد(دیجی کالا با آن همه تنوع 9 دسته اصلی دارد)
  • سعی کنید نام گذاری منو هایتان واضح باشد مانند مثال بالا.نام هایی مثل «دسته اول» یا «دسته ی دوربین مدار بسته» جالب نیست.
  • سعی کنید مانند مثال بالا کالاهایتان را به وسیله ی زیر منو ها تفکیک کنید، تا مشتریانتان به سهولت به کالای مورد نظرشان برسند.

خب تا اینجا نحوه ی اضافه کردن دسته بندی بود

چگونه محصولمان را به دسته بندی های فروشگاه اضافه کنیم.

وقتی داخل دسته بندی کلیک می کنید کادری به شکل زیر برای شما نمایش داده می شود که می توانید.دسته بندی های مورد نظرتان را انتخاب کنید

اگر دسته بندی جدیدی مد نظرتان باشد همینجا از طریق دکمه «ایجاد دسته بندی» آن را ایجاد کنید.

برای تکمیل اطلاعات به تب دوم یعنی تب‌ «مشخصات تکمیلی» می رویم.

۲)مشخصات تکمیلی

در این تب اولین باکسی که می بینید «مشخصات کالا می باشد»

مشخصات کالا

این قسمت برای افزودن مشخصات فنی به محصول می باشد.دکمه افزودن را می زنید و مشخصات را وارد می کنید.

مثلا فکر کنید برای یک صندلی مشخصات زیر را واردکرده ایم:

این مشخصات در زیر کالا تحت عنوان مشخصات فنی نمایش داده می شود.

تب های اضافی

در صفحه ی جزئیات محصول می تونید بعد از «توضیحات محصول» علاوه بر تب «مشخصات» و «نظرات کاربران» تب های دیگری مثل «نقد و بررسی» داشته باشید.

به عکس زیر توجه کنید.

در قسمت «عنوان»، عنوان تب مورد نظر را وارد کنید

و در قسمت «توضیحات» می توانید یک متن کامل به همراه عکس وارد کنید.

شما هر تعداد تب که بخواهید می توانید وارد کنید.


تامین کننده/ برند

در این قسمت می توانید برند کالا را مشخص کنید، وقتی مشتری شما در فروشگاه شما جستجو می کند، یک لیست به نمایش داده می شود و به پیشنهاد می دهد که این عبارتی که وارد شده در دسته بندی جستجو شود یا در برند یا به صورت کلی جستجو شود؟

خلاصه اگر محصولاتتان برند خاصی هستند در این قسمت واردکنید

۳)سئو و انتشار

اطلاعات مورد نیاز برای دیده شدن در گوگل

سعی کنید برای همه ی محصولاتتان این قسمت را کامل کنید مثلا اگر محصول شما «صندلی چرخ دار» باشد این کلمات کلیدی به نظر می رسد خوب باشد

در قسمت برچسب ها هر کلمه ای که وارد کردید بعد از آن اینتر بزنید و کلمه ی بعدی را بنویسید

تنظیمات انتشار

تنظیمات انتشار به شما کمک می کند که یک محصول را موقتا غیر قابل مشاهده کنید، یا آن محصول را «محصول ویژه» کنید.حتی نظرات بر روی محصول را می توانید فعال یا غیر فعال کنید.

یادتان باشد کامنت ها یا همان نظرات بسیار مهم است.در حدی مهم است که بعضی از افراد برای مطالب سایتشان کلی کامنت می سازند.(این کار در ماندگاری بازدید کننده در صفحه تاثیر دارد البته دلایل دیگر هم دارد)

۴)ارسال و پرداخت

در تب ارسال و پرداخت اگر هیچ تغییری ایجاد نکنید. از تنظیمات فروشگاه قسمت ارسال و پرداخت، تنظیماتی که در آنجا اعمال کرده اید برای این محصول هم به صورت پیش فرض اعمال خواهد شد. ولی اگر تنظیمات ارسال و پرداخت این محصول با محصولات دیگر فرق دارد می توانید از همین تب تغییراتتان را اعمال کنید.

مثلا اگر کالای شما ظرف مدت هفت روز آماده ی ارسال می باشد دوست دارید که این موضوع را به اطلاع مشتریتان برسانید یا می خواهید فعلا سفارش یک کالا را موقتا متوقف کنید

به عکس زیر دقت کنید

طبق عکس بالا به وسیله گزینه ی اول می توانید سفارش این کالا را غیر فعال کنید.

و با کمک گزینه ی دوم می توانید به کاربر اعلام کنید که کالا آماده ی ارسال هست یا خیر؟اگر آماده ی ارسال نیست گزینه ی «کالا آماده ی ارسال» را از حالت انتخاب خارج می کنید. می بینید که باکس توضیحات فعال می شود و در اینجا حتما باید متنی را برای نمایش به کاربر بنویسید مثل:«آماده سازی این محصول هفت روز کاری زمان لازم دارد» اینگونه وقتی مشتری شما می خواهد محصول را بخرد این متن شما را می بیند و با آگاهی محصول مورد نظرش را سفارش می دهد.

حد اقل و حد اکثر سفارش هم برای محدود سازی تعداد سفارشات می باشد.

می توانید طول وعرض و ارتفاع و وزن و همچنین اگر محصولات شما مالال محصول را هم مشخص کنید

در این تب تنظیمات پرداخت و تنظیمات ارسال هم می توان مشخص کرد

یادتان باشد اگر کالا آماده ی ارسال نباشد همه ی گزینه های «تنظیمات ارسال» غیر فعال می شود .


یادتان باشد آینده ی شما حاصل تلاش امروز شماست، پس از تلاش کردن دست نکشید